Folie do ochrony lakieru? Wybierz najlepiej i sprawdź nasze folie PPF, które potrafią same wulkanizować zarysowania powstałe na ich powierzchni. 

Suntek to amerykańska marka folii, specjalizująca się między innymi w produktach do ochrony lakieru samochodowego. Folie PPF ze względu na swoją wysoką jakość oraz komfort montażu od kilku lat podbijają rynek europejski. W Polsce jest tylko jeden przedstawiciel i dystrybutor tej marki i jesteśmy nim właśnie my. 

Folie SunTek PPF oferują przełomową technologię ochrony lakieru, wykorzystującą zaawansowaną, posiadającą właściwości samoleczące, odporną na działanie rozpuszczalników powłokę, zapewniającą łatwy montaż oraz dłuższą żywotność. Folie PPF  objęte są nawet 10-letnią gwarancją producenta na pękanie, tworzenie się pęcherzyków czy żółknięcie. ( 5 – 10 lat gwarancji w zależności od wariantu produktu ). 

Dostępne wymiary rolek folii PPF to: 61 cm, 122 cm i 152 cm szerokości. Takie zróżnicowanie pozwala na optymalne dostosowanie wymiarów folii pod konkretne elementy karoserii, przy jednocześnie jak największej oszczędności materiału. 

Marka Suntek prócz samych folii PPF dysponuję również bazą szablonów na poszczególne elementy karoserii. Znajdziemy w niej zarówno najnowsze modele samochodów jak i inne starsze roczniki – najstarszy pojazd w bazie pochodzi z lat 50. 

Poniżej znajdziecie dane techniczne poszczególnych wariantów folii Suntek PPF oraz krótkie wprowadzenie do montażu oraz późniejszej pielęgnacji. 

Folie Suntek PPF CAP

folia do ochrony lakieru | w połysku | 5 lat gwarancji
specyfikacja techniczna

Folie Suntek PPF Ultra

folia do ochrony lakieru | w połysku | 10 lat gwarancji
specyfikacja techniczna

Folie Suntek PPF MAT

folia do ochrony lakieru | w macie | 5 lat gwarancji
specyfikacja techniczna

Jak powinien wyglądać profesjonalny montaż oraz późniejsza pielęgnacja folii Suntek PPF do ochrony lakieru ? Przygotowaliśmy dla Was małe kompendium wiedzy z tego zakresu…

Na początek kilka najczęściej zadawanych pytań.

Opatentowana formuła marki SunTek zapewnia odporność powierzchni na zarysowania. Jednak w przypadku ewentualnego pojawienia się zarysowań powierzchni, należy delikatnie podgrzać ich obszar przy użyciu suszarki, aby przywrócić pierwotną gładkość warstwy wierzchniej.

Folia PPF może być wielokrotnie zdejmowana i ponownie instalowana bez widocznego zniszczenia, czy też uszkodzenia kleju.

Jeśli folia PPF jest nieodpowiednio ułożona lub zanieczyszczona, lub jeśli pod jej powierzchnią znajdują się pęcherze powietrza, usuń ją ciągnąc do siebie pod kątem 45 stopni, spryskując jednocześnie powierzchnię roztworem poślizgowym, a po wyczyszczeniu nałóż folię ponownie. 

Folia PPF powinna przez cały czas instalacji pozostawać nawilżona roztworem poślizgowym. Umożliwia to gładkie przesuwanie raklą po jej powierzchni.

Należy za każdym razem ściągać wodę z powierzchni, na której została zamocowana folia PPF – po zamocowaniu folii na danej powierzchni nie należy ściągać na nią z powrotem wody.

Nie należy nadmiernie rozciągać folii – folia PPF może być w łatwy sposób rozciągana, co ułatwia jej montaż, jednak elastyczność tego produktu jest ograniczona – nadmierne rozciągnięcie folii może prowadzić do cofania się folii lub palcowania wzdłuż krawędzi!

Nie należy instalować folii PPF na lakierze nie wykonanym przez producenta pojazdu – taki montaż nie jest objęty gwarancją producenta.

O czym należy pamiętać przed przystąpieniem do aplikacji folii PPF na lakier ?

– rakla do folii ochronnych ( bez filcu na krawędzi )

– szampon Johnson’s Baby

– woda destylowana 

– alkohol izopropylowy 70%

– nożyk introligatorski z ostrzem z stali węglowej 

– dwie butelki z rozpylaczem

– ręczniki z mikrofibry

– glinka do lakieru

2-3 krople szamponu Johnson’s baby Shampoo na litr wody (mieszankę umieść w butelce z rozpylaczem). 

Mniej niż 10% alkoholu izopropylowego i 90% wody destylowanej – zapewnia natychmiastową przyczepność kleju (mieszankę umieść w drugiej butelce z rozpylaczem). 

1. Powierzchnię, na której ma zostać zainstalowana folia spryskaj roztworem poślizgowym, a następnie przetrzyj ją do sucha ręcznikiem z mikrofibry.

2. Przy użyciu glinki wyczyść wszelkie nierówne powierzchnie lakieru – przesuwając glinką po powierzchni lakieru poczujesz, że zbiera ona zanieczyszczenia. Kontynuuj tę czynność na całej wymaganej powierzchni, aż do momentu, w którym nie będą wyczuwalne żadne zanieczyszczenia lakieru, a następnie jeszcze raz przetrzyj powierzchnię lakieru ręcznikiem z mikrofibry. 

3. Teraz rozprowadź po powierzchni roztwór przytwierdzający – umożliwi to pozbycie się pozostałego niewidocznego brudu na powierzchni lakieru.

4. Następnie na ręcznik z mikrofibry nałóż alkohol i przetrzyj krawędzie oraz szczeliny, aby przygotować powierzchnię do docelowego montażu. 

5. Na koniec jeszcze raz rozprowadź roztwór poślizgowy na powierzchni lakieru, po czym zbierz go przy pomocy rakli, aby usunąć kłaczki lub mikrowłókna, które mogły tam pozostać. 

Na koniec techniki montażu na wybrane elementy karoserii oraz usuwanie folii PPF…

porada na początek – nie należy stosować większej ilości alkoholu dla osiągnięcia większej przyczepności. Użycie zbyt dużej ilości alkoholu prowadzi w konsekwencji do uszkodzenia kleju!

*podczas nakładania folii PPF upewnij się, że strona z klejem skierowana jest do wewnątrz – w taki sposób, aby podczas rozwijania folii na wymaganej powierzchni jej błyszcząca strona była skierowana do góry!

  1. spryskaj maskę roztworem poślizgowym, pokrywając całą powierzchnię instalacji
  2. następnie rozwiń swój wzór na pojeździe, spryskując podczas usuwania warstwy ochronnej odkrywany klej roztworem poślizgowym – to sprawi, że folia nie będzie się do siebie przyklejać
  3. podnieś folię z maski i rozprowadź pod nią roztwór poślizgowy, jednocześnie wyrównując ją do pożądanej pozycji – *pomocne może okazać się spryskanie końcówek palców roztworem poślizgowym
  4. przy użyciu roztworu przytwierdzającego zabezpiecz obie (prawa/lewa) strony maski, a następnie przy użyciu rakli wygładź od najbliższej krzywizny do krawędzi zewnętrznej
  5. następnie rozciągnij folię do przeciwległej krawędzi zewnętrznej i użyj roztworu przytwierdzającego, aby przymocować folię po tejże stronie
  6. zakończ montaż folii poprzez dokładne wygładzenie środkowej części maski raklą

* pamiętaj, aby na bieżąco minimalizować napięcie wokół czujników, spryskiwaczy oraz krawędzi zderzaka, szczególnie w przypadku instalacji zbiorczej (zderzak wycięty w całości jako jeden kawałek folii)  – widoczne oznaki nadmiernego rozciągnięcia folii to… niewielkie ślady palców, rozstępy, zwijanie się kleju wokół krawędzi folii!

  1. usuń warstwę ochronną, spryskując odkryty klej roztworem poślizgowym – *zapewniając, aby folianie przyklejała się do siebie
  2. po oczyszczeniu powierzchni montażu (krok czwarty – pamiętaj, aby dokładnie oczyścić zderzak alkoholem, żeby pozbyć się brudu drogowego)
  3. wybierz obszar na środku zderzaka, najlepiej taki, w którym znajduje się największa ilość punktów wyrównania,a następnie przymocuj folię – instalacja zbiorcza powinna rozpocząć się przy minimalnym nacisku na środek zderzaka
  4.  kontynuuj montaż wyrównując folię przy użyciu rakli – w celu przymocowania produktu do odpowiednich krzywizn od środka zderzaka do punktów wyrównania wokół maskownicy, czujników oraz innych istotnych punktów
  5. unieś tymczasowy punkt przymocowania na nadkolu i rozprowadź roztwór poślizgowy pod folią pomiędzyprzymocowaną powierzchnią a krawędzią zderzaka
  6. rozciągnij folię od przymocowanej części na środku zderzaka w kierunku nadkola, następnie przy użyciu roztworu przytwierdzającego przymocuj folię od krzywizny z powrotem do nadkola i powtórz czynność po przeciwnej stronie
  1. po oczyszczeniu powierzchni lakieru, spryskaj klejącą stronę folii oraz lusterko boczne roztworem poślizgowym, następnie nałóż folię na lusterko
  2. przy użyciu roztworu przytwierdzającego zablokuj najbardziej odpowiednie punkty wyrównania po obu stronach lusterka i ostrożnie rozciągnij folię do wymaganego rozmiaru, jednocześnie wygładzając ją raklą – nie naciągaj nadmiernie folii – dzięki elastyczności stosowanego w foliach PPF uretanu, produkt powróci do bardziej naturalnej pozycji na bocznym lusterku

Najbezpieczniejszym sposobem na usunięcie folii PPF z pojazdu jest podniesienie jej na krawędzi i pociągnięcie do siebie
pod kątem 45 stopni. Przy niższych temperaturach pomocne może być ogrzanie lub zastosowanie pary.
Umożliwia to usunięcie pozostałości kleju z powierzchni lakieru.

Zainteresowaliśmy Cię ? Chcesz poznać ceny lub sprawdzić dostępność szablonów. Zapraszamy do kontaktu bezpośrednio z odpowiednim człowiekiem – skorzystaj z formularza poniżej. 

Pin It on Pinterest