ochrona lakieru w detalch

Jak wygląda ochrona lakieru w detalach?

Na rynku istnieję wiele wariantów ochrony lakieru samochodowego, każda z nich posiada swoje zalety ale i wady – my chcielibyśmy się skupić na foliach samochodowych. Na czym polega profesjonalna instalacja takich folii i jak wyglądają efekty tej ochrony?

Na warsztat wzięliśmy Porsche 911 Turbo S. Samochód, który do Nas trafił jeździł wcześniej pół roku po ulicach Warszawy, z lakierem niezabezpieczonym w żaden dodatkowy sposób. Już przy samym starcie, nasz monter zauważył drobne uszkodzenia, na elementach głównie narażonych – lampach, zderzaku i masce. Na szczęście były to tylko niewielkie, punktowe zniszczenia, spowodowane odbijającymi się od nawierzchni drobinami drogowymi. Niestety takie uszkodzenia są normalne, wynikają one po prostu z jazdy w codziennych miejskich warunkach. Szkody mogą być większe lub mniejsze, ale zawsze powstają, nie da się ich uniknąć nie stosując dodatkowej powłoki ochronnej.

Folie samochodowe przeznaczone do ochrony lakieru są wariantem takiej dodatkowej powłoki ochronnej. A ich cechą wyróżniającą na rynku jest ich grubość, a przez to wytrzymałość na wszystkie szkody drogowe – mniejsze takie jak wyżej wspomniane drobiny oraz większe – mamy tu na myśli przede wszystkim wszelkie zarysowania i przetarcia powierzchni lakierowanych.

Ale oprócz samego produktu ważny jest również profesjonalny montaż. Jak takowy rozpoznać? Zainstalowana folia ochronna powinna być po prostu niezauważalna. Jej obecność może być jedynie delikatnie widoczna w obrysie, detalach przy łączeniach poszczególnych elementów karoserii. Poprzez użycie nowoczesnej technologi wycinamy poszczególne elementy z pomocą plotera. Dzięki temu możemy być pewni że kształt obrysu będzie idealnie dopasowany do oklejanego elementu karoserii ( foto ). Szablony wycinane mechanicznie ograniczają ewentualne błędy montera, który nie musi już docinać folii ręcznie po położeniu jej na samochód. Na fotosach przedstawiamy kilka detali  z profesjonalnie zamontowanej ochrony. Krawędzie wyciętego szablonu idealnie pasują do kształtu oklejanego elementu, pozostawiając wąski pas dylatacji wokół. Do elementów najczęściej poddawanych ochronie należy cały przód samochodu, w tym zderzak, maska, reflektory przednie, błotniki, lusterka czy słupki i nadszybie. W zależności od modelu auta dostępne są również takie elementy jak progi, klamki, próg załadunkowy bagażnika, zderzak tylni a nawet czasem drzwi.  Baza szablonów dostępnych elementów karoserii jest bardzo szeroka, obejmuje nawet samochody rocznika 1950. Na powierzchni folii nie powinny występować bąble, pęcherzyki powietrza, zanieczyszczenia oraz ślady palcowania od nadmiernego rozciągania produktu. Profesjonalna instalacja, zapewnia żywotność folii oraz zmniejsza ryzyko ewentualnych reklamacji podczas eksploatacji.

Kilka fotek detali z profesjonalnej instalacji



A teraz trochę o folii, którą w tym przypadku zastosowaliśmy. Jest to poliuretanowa folia ochronna, najwyższej klasy, amerykańskiej marki SunTek, a dokładnie PPF Ultra.

Seria folii PPF to produkty dedykowane wyłącznie ochronie lakieru samochodowego. Na rynku wyróżniają się przede wszystkim swoimi właściwościami samo-gojącymi, dzięki którym folia jeśli zostanie zarysowana lub zniszczona, pod wpływem ciepłego powietrza „sama się uleczy” niwelując uszkodzenia.

W naszej ofercie mamy trzy dostępne produkty tej marki:

  • PPF Cap – standardowy wariant, w glosie, 5 lat gwarancji
  • PPF Matte – standardowy wariant, w macie ( dla lakierów matowych, lub jeśli chcemy uzyskać efekt matu na lakierze błyszczącym), 5 lat gwarancji
  • PPF Ultra – wariant rozszerzony, 10 lat gwarancji oraz dodatkowa powłoka hydrofobowa (umożliwia skraplanie się wody na powierzchni folii) dzięki której łatwiej utrzymać samochód w czystości

Pin It on Pinterest

Spodobał Ci się wpis?

Podziel się nim ze swoimi znajomymi