montaż folii do ochrony lakieru SunTek Warsfoll

Przedstawiamy, krótką instrukcję montażu folii ochronnych SunTek dla początkujących. Dowiecie się z niej między innymi jakie narzędzia będą Wam potrzebne, jak należy właściwie nakładać folię, a czego warto unikać oraz jak usunąć folie. Mamy nadzieję że będzie to dla Was pomocne.

Najczęściej zadawane pytania


  • jak postępować jeśli folia zostanie zarysowana?

    opatentowana formuła firmy SunTek zapewnia odporność powierzchni na zarysowania. Jednak w przypadku pojawienia się zarysowań powierzchni, należy delikatnie podgrzać ich obszar przy użyciu suszarki, aby przywrócić pierwotną gładkość warstwy wierzchniej
  • czy można wielokrotnie odrywać folie podczas montażu?

    folia PPF może być wielokrotnie zdejmowana i ponownie instalowana bez widocznego zniszczenia, czy też uszkodzenia kleju
  • co należy zrobić jeśli zauważymy zanieczyszczenie pod folią?

    jeśli folia jest nieodpowiednio ułożona lub zanieczyszczona, lub jeśli pod jej powierzchnią znajdują się pęcherze powietrza, usuń ją ciągnąc do siebie pod kątem 45 stopni, spryskując jednocześnie powierzchnię roztworem poślizgowym, a po wyczyszczeniu nałóż folię ponownie
  • kwestia odpowiedniego nawilżania folii

    folia powinna przez cały czas instalacji pozostawać nawilżona roztworem poślizgowym. Umożliwia to gładkie przesuwanie raklą po powierzchni
  • jak postępować z nadmiarem płynu?

    należy za każdym razem ściągać wodę z powierzchni, na której została zamocowana folia – po zamocowaniu folii na danej powierzchni nie należy ściągać na nią z powrotem wody
  • czy folie można rozciągać?

    nie należy nadmiernie rozciągać folii – folia PPF może być w łatwy sposób rozciągana, co ułatwia jej montaż, jednak elastyczność tego produktu jest ograniczona – nadmierne rozciągnięcie folii może prowadzić do cofania się folii lub palcowania wzdłuż krawędzi !
  • instalacja folii ochronnej na lakierze innym niż oryginalny od producenta

    nie należy instalować folii PPF na lakierze nie wykonanym przez producenta pojazdu – taki montaż nie jest objęty gwarancją producenta

 

 

Instalacja folii w 5 krokach


  • 1. Krok pierwszy - niezbędne narzędzia

    • rakla do folii ochronnych (bez filcu na krawędzi)
    • szampon Johnson’s Baby
    • woda destylowana
    • alkohol izopropylowy 70%
    • nożyk introligatorski z ostrzem ze stali węglowej (u Nas dostępna marka Olfa)
    • 2 x butelka z rozpylaczem
    • ręczniki z mikrofibry
    • glinka do lakieru
  • 2. Krok drugi - skład mieszanki tzw. roztworu poślizgowego

    2-3 krople szamponu Johnson’s baby Shampoo na litr wody (mieszankę umieść w butelce z rozpylaczem)
  • 3. Krok trzeci - skład mieszanki tzw. roztworu przytwierdzającego

    mniej niż 10% alkoholu izopropylowego i 90% wody destylowanej – zapewnia natychmiastową przyczepność kleju (mieszankę umieść w drugiej butelce z rozpylaczem
  • 4. Krok czwarty - jak właściwie przygotować samochód do nałożenia folii ochronnej

    • powierzchnię, na której ma zostać zainstalowana folia spryskaj roztworem poślizgowym, a następnie przetrzyj ją do sucha ręcznikiem z mikrofibry
    • przy użyciu glinki wyczyść wszelkie nierówne powierzchnie lakieru – przesuwając glinką po powierzchni lakieru poczujesz, że zbiera ona zanieczyszczenia. Kontynuuj tę czynność na całej wymaganej powierzchni, aż do momentu, w którym nie będą wyczuwalne żadne zanieczyszczenia lakieru, a następnie jeszcze raz przetrzyj powierzchnię lakieru ręcznikiem z mikrofibry
    • teraz rozprowadź po powierzchni roztwór przytwierdzający – umożliwi to pozbycie się pozostałego niewidocznego brudu na powierzchni lakieru
    • następnie na ręcznik z mikrofibry nałóż alkohol i przetrzyj krawędzie oraz szczeliny, aby przygotować powierzchnię do docelowego montażu
    • na koniec jeszcze raz rozprowadź roztwór poślizgowy na powierzchni lakieru, po czym zbierz go przy pomocy rakli, aby usunąć kłaczki lub mikrowłókna, które mogły tam pozostać
  • 5. Krok piąty - techniki nakładania na poszczególne elementy samochodu obejmujących ochronę lakieru Suntek

    *porada na początek – nie należy stosować większej ilości alkoholu dla osiągnięcia większej przyczepności. Użycie zbyt dużej ilości alkoholu prowadzi w konsekwencji do uszkodzenia kleju !

    Maska

    *podczas nakładania folii upewnij się, że strona z klejem skierowana jest do wewnątrz – w taki sposób, aby podczas rozwijania folii na wymaganej powierzchni jej błyszcząca strona była skierowana do góry !

    • spryskaj maskę roztworem poślizgowym, pokrywając całą powierzchnię instalacji
    • następnie rozwiń swój wzór na pojeździe, spryskując podczas usuwania warstwy ochronnej odkrywany klej roztworem poślizgowym – to sprawi, że folia nie będzie się do siebie przyklejać
    • podnieś folię z maski i rozprowadź pod nią roztwór poślizgowy, jednocześnie wyrównując ją do pożądanej pozycji – *pomocne może okazać się spryskanie końcówek palców roztworem poślizgowym 🙂
    • przy użyciu roztworu przytwierdzającego zabezpiecz obie (prawa/lewa) strony maski, a następnie przy użyciu rakli wygładź od najbliższej krzywizny do krawędzi zewnętrznej
    • następnie rozciągnij folię do przeciwległej krawędzi zewnętrznej i użyj roztworu przytwierdzającego, aby przymocować folię po tejże stronie
    • zakończ montaż folii poprzez dokładne wygładzenie środkowej części maski raklą

    Zderzak

    * pamiętaj, aby na bieżąco minimalizować napięcie wokół czujników, spryskiwaczy oraz krawędzi zderzaka, szczególnie w przypadku instalacji zbiorczej (zderzak wycięty w całości jako jeden kawałek folii)  – widoczne oznaki nadmiernego rozciągnięcia folii to… niewielkie ślady palców, rozstępy, zwijanie się kleju wokół krawędzi folii !

    • po oczyszczeniu powierzchni montażu (krok czwarty – pamiętaj, aby dokładnie oczyścić zderzak alkoholem, żeby pozbyć się brudu drogowego)
    • usuń warstwę ochronną, spryskując odkryty klej roztworem poślizgowym – *zapewniając, aby folianie przyklejała się do siebie
    • rozprowadź roztwór poślizgowy wzdłuż nadkola co jakiś czas wygładzając folię raklą, a następnie powtórz tę czynność po drugiej stronie pojazdu – od tego momentu nie używaj alkoholu (roztwór poślizgowy) do mocowania folii
    • wybierz obszar na środku zderzaka, najlepiej taki, w którym znajduje się największa ilość punktów wyrównania,a następnie przymocuj folię – instalacja zbiorcza powinna rozpocząć się przy minimalnym nacisku na środek zderzaka
    • kontynuuj montaż wyrównując folię przy użyciu rakli – w celu przymocowania produktu do odpowiednich krzywizn od środka zderzaka do punktów wyrównania wokół maskownicy, czujników oraz innych istotnych punktów
    • unieś tymczasowy punkt przymocowania na nadkolu i rozprowadź roztwór poślizgowy pod folią pomiędzyprzymocowaną powierzchnią a krawędzią zderzaka
    • rozciągnij folię od przymocowanej części na środku zderzaka w kierunku nadkola, następnie przy użyciu roztworu przytwierdzającego przymocuj folię od krzywizny z powrotem do nadkola i powtórz czynność po przeciwnej stronie

    Lusterka boczne

    • po oczyszczeniu powierzchni, spryskaj klejącą stronę folii oraz lusterko boczne roztworem poślizgowym, następnie nałóż folię na lusterko
    • przy użyciu roztworu przytwierdzającego zablokuj najbardziej odpowiednie punkty wyrównania po obu stronach lusterka i ostrożnie rozciągnij folię do wymaganego rozmiaru, jednocześnie wygładzając ją raklą – nie naciągaj nadmiernie folii – dzięki elastyczności stosowanego w foliach PPF uretanu, produkt powróci do bardziej naturalnej pozycji na bocznym lusterku

 

Usuwanie folii PPF


Najbezpieczniejszym sposobem na usunięcie folii PPF z pojazdu jest podniesienie jej i pociągnięcie do siebie
pod kątem 45 stopni. Przy niższych temperaturach pomocne może być ogrzanie lub zastosowanie pary.
Umożliwia to usunięcie pozostałości kleju z powierzchni lakieru.


 

 

Podobał Ci się Nasz wpis? Zapoznaj się z ofertą na folie ochronne


 

 

 

 

 

 

Pin It on Pinterest

Spodobał Ci się wpis?

Podziel się nim ze swoimi znajomymi